PROWANSJA PO POLSKU

Z czym kojarzy Wam się Prowansja? Ja od razu mam przed sobą domy z cegły i pola lawendy, kiedy myślę o tym regionie. Nic dziwnego, że tak wielu ludziom przypadła do gustu właśnie Prowansja i chcieli kawałek jej przemycić do wnętrza swoich domów. 

Styl prowansalski kojarzy mi się z wystrojem domów na wsi naszych dziadków. Domy w stylu prowansalskim to wnętrza pachnące lawendą. Tak się rozmarzyłam, że czuję się jakbym już tam była. Dzisiaj zobaczycie polską "odmianę" Prowansji na przykładzie pięknego domu. 






Gotowi na krótką wycieczką po polskim domu w stylu prowansalskim? 
Nie jest to dom w pobliżu pola lawendy, ale wśród jabłoni. 





Styl prowansalski charakteryzuje się jasną paletą barw, w której królują pastele. 
Biel, pastele i beże to odcienie Prowansji. 




Dodatkowo wypoczynek musi być dość finezyjny, obity miękką tkaniną. 





Konsolki, ławy czy krzesła- koniecznie z wygiętymi nóżkami. 





Wnętrze w prowansalskim stylu dopełniają dodatki- koniecznie z ceramiki lub szkła (porcelana także mile widziana). 




Drewniane krzesła z miękkimi poduszkami- element obowiązkowy. 




W stylu prowansalskim motywem przewodnim są kwiaty- subtelne wzory często się pojawiają na tapetach czy tkaninach. 




Wiklinowe kosze i ceramiczne dodatki sprawdzą się także w prowansalskiej łazience. 




Mam nadzieję, że zakochaliście się w Prowansji równie mocno jak ja, a jeśli chcecie przemycić odrobinę francuskiego designu do swoich domów to jest na to idealny moment. Trwają własnie trzy kampanie na stronie klubu zakupowego Westwing, które inspirowane są własnie tym regionem Francji. Znajdziecie tam piękne przedmioty, meble i dodatki inspirowane stylem prowansalskim. Zapraszam do zakupów, bo czasu już niewiele! Przygotowałam dla Was zestawienie, które ja bardzo chętnie przygarnęłabym do siebie. 




Wszystkie produkty ukazane powyżej znajdziecie tutaj




Jak Wam się podoba styl prowansalski i z czym Wam się on kojarzy? Urządzilibyście dom w ten sposób? 




Share this:

O autorce

Studentka historii sztuki i pasjonatka architektury i designu. W wolnym czasie czyta książki, podróżuje i pisze bloga.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.